Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019 m.

Sektoriaus lyderiai 2019 m.

Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ rinkodaros rubrikos žurnalistė

Jovita Budreikienė, „Verslo žinių“ apžvalgininkė

Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ rinkodaros rubrikos žurnalistė

Jovita Budreikienė„Verslo žinių“ apžvalgininkė

Komunikacijos agentūros: didžiausią šuolį skaičiuoja „Gravitas Partners“

Komunikacijos rinka stoviniuoja vietoje: 20-ies didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės pajamos per metus ūgtelėjo tik simboliškai. Labiau į viršų pasistiebti pavyko tik rinkos lyderėms, o smulkesnėms komunikacijos agentūroms dažniau teko susitaikyti su mažėjančia darbų apimtimi.

Kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, per 2018 m. 20-ies didžiausių agentūrų pardavimo pajamos siekė 19,63 mln. Eur ir buvo vos 4,8% didesnės nei 2017 m. (18,72 mln. Eur), kai infliacija pernai sukosi apie 2%. Atitinkamai agentūrų tiesioginės pajamos – eilutė, kuria bendrovės labiausiai linkusios matuoti savo veiklą, – taip pat pakilo tik simboliškai, iki 10,69 mln. Eur (10,15 mln. Eur).

Gerokai sėkmingesnius metus skaičiuoja rinkos lyderės didžiosios komunikacijos agentūros – pirmajame dešimtuke bemaž visos jos fiksuoja dviženklį augimą. Išimtis čia tik – pastaruosius kelerius metus pirmoje pozicijoje buvusi „Fabula ir partneriai“, kurios pardavimo pajamos smuktelėjo 21%, tiesioginės pajamos – 15%, o agentūra pagal apyvartą nukrito iš pirmos vietos į ketvirtą, pagal tiesiogines pajamas – į antrą.

Savo ruožtu į pirmą poziciją ir pagal apyvartą, ir pagal tiesiogines pajamas 2018 m. pakilo „Publicum“.

Pasak Ričardo Jarmalavi­čiaus, „Publicum“ valdybos pirmininko, stabiliai augančius agentūros rezultatus lemia nuolat didėjanti strateginės ir integruotos komunikacijos paklausa, o kartu ir stiprėjančios jų galimybės tokias paslaugas užtikrinti.