Prekybos sektoriaus apžvalga 2019 m.

Įsigijimai, susijungimai

Rūta Vizbarienė, „Verslo žinių“ prekybos rubrikos redaktorė

Rūta Vizbarienė, „Verslo žinių“ prekybos rubrikos redaktorė

Lietuvos sandorių rinka toliau lieka aktyvi

Per šiuos metus vien prekybos sektoriuje skaičiuojama apie 10 reikšmingų įsigijimų.

 

  • Krasta Auto“, kuri atstovauja BMW koncernui Lietuvoje, metų pradžioje buvo perleista Didžiosios Britanijos automobilių prekybos įmonei „Inchcape International Group“, kuri Lietuvoje taip pat valdo automobilių prekybą užsiimančią „Inchcape Motors“. Po įsigijimo BMW prekės ženklo automobiliai prisidės jau prie anksčiau Lietuvoje „Inchcape“ grupės platintų „Jaguar“, „Land Rover“, „Ford“, „Hyundai“, „Mitsubishi“ ir „Mazda“ automobilių. „Krasta Auto“ prieš sandorį priklausė lietuviško kapitalo tarptautinei įmonių grupei „Modus Group“.
  • 25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą rinkos žaidėją – įmonę „GV Group“, valdančią „Elektromarkt“ parduotuves. Po įsigijimo, „Elektromarkt“ tampa „Avitelos“ įmonių grupės dalimi, tačiau išliks kaip du atskiri prekės ženklai. „Elektromarkt“ parduotuvių įsigijimo „Avitela“ valdė 21 parduotuvę 20-yje Lietuvos miestų. Šiuo metu veikiančios 8 „Elektromarkt“ parduotuvės išlieka, o abiejų prekės ženklų parduotuvių skaičius po susijungimo – 29 parduotuvės visoje šalyje, kurių bendras prekybos plotas siekia daugiau nei 21.000 kv. m. 
  • „BaltCap“ valdomas fondas „BaltCap Growth Fund“ žengė į ekologiškų produktų rinką įsigydamas 100% įmonės „Bio Sala“ akcijų. Fondas, įsigydamas „Bio salą“, taip pat įgijo ir pilną „Sveiki produktai“ įmonės kontrolę valdantį prekinį ženklą „Livinn“. „Bio Sala“ dar šiais metais įsigijo „Sveiki produktai“, siekdama tapti patrauklesne įmone naujam pirkėjui.