Prekybos sektoriaus apžvalga 2019 m.

Prekybos tinklų rinkos analizė

Rūta Vizbarienė, „Verslo žinių“ prekybos rubrikos redaktorė

Rūta Vizbarienė, „Verslo žinių“ prekybos rubrikos redaktorė

„Lidl“ įsitvirtino tarp lyderių

Devyniolikos mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų 2018 m. finansiniai rezultatai rodo, kad trečdalis šalies rinkos priklauso mažmeninės prekybos tinklui „Maxima“, sparčiausiai plėtėsi „Lidl“ ir „Norfa“, rinkos dalį prarado „Iki“ ir „Rimi“.

Statistikos departamento duomenimis, praėjusiais metais mažmeninė prekyba maisto prekėmis, alkoholiu ir tabaku to meto kainomis augo 5,6%, nors kai kurie didieji prekybos tinklai skaičiuoja, kad rinka kilo maždaug 4,4–4,6%. Kad ir kokiais skaičiais vadovautumės, nesunku įvertinti, kurie prekybininkai praėjusiais metais augo sparčiau negu rinkos vidurkis, o kas prarado rinkos dalį.

„Pasiteisino „Maxima LT“ ir „Norfos mažmenos“ investicijos į parduotuvių atnaujinimą, nes šios žaidėjos sugebėjo augti sparčiau negu „Rimi“ ir „Palink“, kurios buvo sulėtinusios investicijas ruošdamosi galimam susijungimui, ir tai, matyt, atsiliepė ir jų pajamų rezultatui“, – sako Tadas Povilauskas, SEB vyriausiasis analitikas.