Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019 m.

Reklamos rinka skaičiais

Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ rinkodaros rubrikos žurnalistė

 

Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ rinkodaros rubrikos žurnalistė

 

„Maximos“ ir „Lidl“ kova dėl kiekvieno kliento kaitina reklamos rinką

Per 2018 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 4,3% augimą ir siekė 116 mln. Eur. Pridėjus verslo investicijas į reklamą užsienio portaluose, bendras rinkos augimas buvo 10%, o „Facebook“, „Google“, „Youtube“ ir kitos nelietuviškos svetainės atsiriekė pusę interneto reklamos investicijų. Pastarosios eilutės augimas per metus siekė bemaž 45%.

Rinkos tyrimų bendrovė „Kantar“ metinę reklamos stebėseną atlieka keliais etapais: surenka duomenis iš audituojamų tradicinių žiniasklaidos kanalų ir atlieka kasmetinę reklamos rinkos ekspertų apklausą. Apklausa atliekama, siekiant įvertinti visą interneto reklamos rinką, ne vien reklamjuostes lietuviškuose portaluose, bet ir prekės ženklų išlaidas socialiniuose tinkluose, tarptautinėse platformose, kurios Lietuvai duomenų nepateikia.

Pirmuoju atveju, suskaičiavus reklamos investicijas lietuviškoje žiniasklaidoje, rinkos apimtis siekia 116 mln. Eur, o, pridėjus verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, Lietuvos reklamos rinkos apimtis 2018 m. buvo 162,7 mln. Eur. Atitinkamai 2017 m. visa reklamos rinka (įtraukus paminėtąją dalį) sudarė 147,4 mln. Eur, tad per metus matome 10,4% augimą.

 


Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.


Sutinku Valdyti slapukus