„Maximos“ ir „Lidl“ kova dėl kiekvieno kliento kaitina reklamos rinką
Per 2018 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 4,3% augimą ir siekė 116 mln. Eur. Pridėjus verslo investicijas į reklamą užsienio portaluose, bendras rinkos augimas buvo 10%, o „Facebook“, „Google“, „Youtube“ ir kitos nelietuviškos svetainės atsiriekė pusę interneto reklamos investicijų. Pastarosios eilutės augimas per metus siekė bemaž 45%.
Rinkos tyrimų bendrovė „Kantar“ metinę reklamos stebėseną atlieka keliais etapais: surenka duomenis iš audituojamų tradicinių žiniasklaidos kanalų ir atlieka kasmetinę reklamos rinkos ekspertų apklausą. Apklausa atliekama, siekiant įvertinti visą interneto reklamos rinką, ne vien reklamjuostes lietuviškuose portaluose, bet ir prekės ženklų išlaidas socialiniuose tinkluose, tarptautinėse platformose, kurios Lietuvai duomenų nepateikia.
Pirmuoju atveju, suskaičiavus reklamos investicijas lietuviškoje žiniasklaidoje, rinkos apimtis siekia 116 mln. Eur, o, pridėjus verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, Lietuvos reklamos rinkos apimtis 2018 m. buvo 162,7 mln. Eur. Atitinkamai 2017 m. visa reklamos rinka (įtraukus paminėtąją dalį) sudarė 147,4 mln. Eur, tad per metus matome 10,4% augimą.
Visą apžvalgą gali skaityti tik „Verslo žinių“ prenumeratoriai, prenumeruojantys „Verslo žinias“ ar „VŽ Premium“ 6 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui