Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019 m.

Įžanga

Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ rinkodaros rubrikos žurnalistė

Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ rinkodaros rubrikos žurnalistė

Mieli skaitytojai, 

„Verslo žinios“ antrus metus iš eilės pristato leidinį, skirtą rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos atstovams ir šiuo verslu besidomintiems žmonėms.

Apžvalgoje pateikiame susistemintą sektoriaus paveikslą, primename apie svarbiausius ir ryškiausius 2019-ųjų įvykius.

Čia rasite informaciją apie įvykusius įsigijimo sandorius, pasikeitimus vadovų komandose, rokiruotes tarp agentūrų ir didžiųjų prekių ženklų. Taip pat apžvelgiame konkurencinę ir makroekonominę aplinką, pasikeitimus įstatymuose, sparčiausiai augusias ir pelningiausias įmonės.

2019-aisiais reklamos rinka ir toliau nuosekliai palengva kopė į viršų, istorinius metus skaičiuoja televizijos, kuriose užsipildymas reklama gerokai viršijo lūkesčius. Laura Blaževičiūtė, „TV3 Group“ generalinė direktorė, pažymi, kad net devynis mėnesius iš 12-os planuoja būti 100% užpildyti reklama.

„Tai istoriniai metai. Kokios to priežastys? Į TV eterį sugrįžo alkoholio sektorius su nealkoholinių produktų reklama, daugiau matome ilgesnių įvaizdinių prekių ženklų klipų, į TV grįžta ir tie, kurie kurį laiką pernelyg buvo susikoncentravę vien į skaitmeninius sprendimus“, – kalba L. Blaževičiūtė. Paklausta apie ateinančius metus ir derybas su prekių ženklais dėl reklamos kiekio bei biudžetų, „TV3 Group“ vadovė akcentuoja, kad skirtingai elgiasi vietos ir tarptautiniai žaidėjai. Pastaruosius vis dar yra apėmęs nemenkas bendras skepsis, jie gerokai nuosaikesni.

Per šiuos metus bemaž dešimtadaliu auginę rinkodaros ir komunikacijos biudžetus, didieji reklamos užsakovai Lietuvoje teigia, išlaikysiantys apimtį ir kitąmet, bet ryškesnių šuolių neplanuoja ir kitiems metams visgi piešia nuosaikesnį scenarijų.

Ne mažiau pokyčių matome ir žiniasklaidos segmente. Medijų bendrovės vis drąsiau žengia užsienio leidėjų pramintais keliais ir dalį turinio internete apmokestina. Pavyzdžiui, portalas „Delfi.lt“ mokamą platformą „Delfi Plius“ pristatė šių metų rugsėjį. „15min“ taip pat registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas netrukus startuosiančiam mokamam turiniui portale.

„Tendencijos džiugina, nes mokėjimas už skirtingas turinio platformas vis labiau tampa norma nei išimtimi – įvairiose srityse vis dažniau renkamės mokamą, legalų turinį. Tačiau, taip, augant platformų skaičiui, natūralu, kad vartotojas rinksis, už ką nori mokėti kas mėnesį, o verslas ims labiau konkuruoti ir čia“, – apie iššūkius kalba Ugnius Jankauskas, „Verslo žinių“ generalinis direktorius.

Tendencijų ir prognozių dalyje sudėjome autoritetingų ir jums gerai žinomų verslininkų nuomones apie 2020-uosius metus. Metinėje apžvalgoje pateikiame ir svarbiausius šiemet skelbtus bei daugiausia skaitytojų dėmesio sulaukusius straipsnius, kurie geriausiai atspindi tai, kuo rinkodaros, komunikacijos ir medijų sektorius gyveno šiais metais, kokius sprendimus darė, kad verslo ateitis būtų tvari.

Malonaus skaitymo!