Investicijas diktuoja nauji įpročiai
Alkoholinių gėrimų vartojimo įpročiai keičiasi visame pasaulyje: tradicinių gėrimų, tokių kaip vynas, alus, degtinė, prekyba menksta, bet populiarėja nauji produktai – aukštesnio kainų segmento, sveikesni ir nealkoholiniai gėrimai. Panašias tendencijas stebime ir Lietuvoje, o mažėjant alkoholinių gėrimų pardavimams kalbama apie didėjančią šešėlinę prekybą, svaigalų atsivežimą iš Lenkijos ir Latvijos.
Lietuvos moderniojoje prekyboje antrąjį šių metų ketvirtį, palyginti su balandžiu–birželiu 2018 m., mažėjo ir silpnojo, ir stipriojo alkoholio pardavimai kiekiu, atitinkamai –0,2% ir –3%. Silpnojo alkoholio kategorijoje augimu išsiskyrė alaus kokteiliai, kurių pardavimai kiekiu padidėjo +14,7%, ir alkoholiniai kokteiliai (angl. long drinks), jų kiekiu parduota 6% daugiau. Alaus pardavimai kiekiu antrąjį šių metų ketvirtį smuktelėjo –1,3%, rodo „Nielsen“ duomenys.
Visą apžvalgą gali skaityti tik „Verslo žinių“ prenumeratoriai, prenumeruojantys „Verslo žinias“ ar „VŽ Premium“ 6 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui