„Verslo žinios“ antrą kartą pristato metinę logistikos ir transporto sektoriaus apžvalgą, kurioje fiksuojami svarbiausi praeinančių metų akcentai ir lūkesčiai 2020-iesiems.
Po rekordinių 2018-ųjų šalies logistikos ir transporto sektorius augimą išlaikė ir šiemet. Tačiau į ateitį jau žvelgiama atsargiau. Nerimauti verčia tiek geopolitiniai veiksniai, pavyzdžiui, „Brexit“ ar praktiškai nebeišvengiamas Mobilumo paketas, tiek lėtėjimo ženklus imanti rodyti pasaulio ekonomika.
Ne vienas šiųmetinis VŽ logistikos ir transporto rubrikos pašnekovas pabrėžė, kad transporto verslas yra tas, kuris sunkmečio ženklus pajunta pirmasis. Tačiau per krizę jis miršta paskutinis. Nes kol kas nors kam nors ką nors parduoda, tol reikia ir transporto, kad prekės būtų nuvežtos pirkėjui.
Be to, Lietuvos transporto bendrovės jau ne kartą pademonstravo, kad geba prisitaikyti ir sėkmingai veikti pačiomis įvairiausiomis aplinkybėmis, tad ir į dabarties pokyčius dalis verslininkų žvelgia filosofiškai ir mato juose galimybių. Pavyzdžiui, Žana Kel, vežėjų bendrovės „Integre Trans“ vadovė, sako, kad net ir tą patį Mobilumo paketą galima traktuoti ne kaip bandymą iš Vakarų Europos rinkos išstumti dominuojančius Rytų vežėjus, bet priešingai – kaip kvietimą eiti į Vakarus ir steigti ten įmones. Tai, beje, Lietuvos vežėjai šiemet sėkmingai ir darė.
Šioje metinėje apžvalgoje sudėjome tekstus, kurie, mūsų manymu, geriausiai atspindi tai, kuo logistikos ir transporto sektorius gyveno šiais metais, kokius sprendimus darė, kad verslo ateitis būtų tvari. Leidinį suskirstėme pagal transporto rūšis nuo vežėjų keliais iki oro transporto, nuo geležinkelių iki uosto. Manome, kad tai geriausiai atspindi bendrą Lietuvos logistikos ir transporto sektoriaus paveikslą.
Taip pat daug dėmesio skyrėme vadinamajai paskutinės mylios logistikai, nes sparčiai augant e. komercijai prekių pristatymo galutiniam vartotojui sprendimai tampa ypač svarbiu segmentu. Konkurencija šioje srityje stiprėja, investicijos didėja.
Nepamiršome ir technologijų, kurios, nors ir lėtokai, tačiau skverbiasi ir į logistikos bei transporto sektorių – nuo pasaulinių milžinų išnaudojamų blokų grandinių iki vežėjams skirtų lietuvių startuolių sprendimų.
Be to, apžvalgoje rasite įžvalgų apie 2020-uosius, daug statistinių duomenų, susistemintą informaciją apie teisinio reguliavimo pokyčius.
Malonaus skaitymo.