Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2020 m.

Įžanga

Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ Prekybos rubrikos žurnalistė

Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ Prekybos rubrikos žurnalistė

Mieli skaitytojai, 

„Verslo žinios“ trečius metus iš eilės pristato leidinį, skirtą rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos atstovams bei šiuo verslu besidomintiems žmonėms.

Apžvalgoje pateikiame susistemintą sektoriaus paveikslą, primename apie svarbiausius ir ryškiausius metų įvykius. Apžvelgiame konkurencinę ir makroekonominę aplinką, sparčiausiai augusias, sėkmingiausias atskirų segmentų įmones.

Nors metų pradžioje optimizmo netrūko, sulig įsibėgėjančia pandemija kaip kortų namelis subyrėjo bemaž visos potencialios prielaidos reklamos šuoliui: stabilią ekonominę padėtį pakeitė nežinomybė, suplanuotas rinkodaros kampanijas –  drastiškai pavasarį nubraukti biudžetai, neįvykę didieji sporto renginiai taip pat apkarpė kai kurių komunikacijos planus.

Vasarą, atlaisvėjus pandemijos siautuliui, tarsi sugrįžome į sau labiau įprastą gyvenimo ritmą, prekių ženklai vėl susikibo intensyvesnėmis rinkodaros kampanijomis. Reklamos rinką vėl į priekį timptelėjo prekybininkai, telekomunikacijų įmonės, kartais savo komunikaciją išaugino e. komercijos žaidėjai.

Ruduo, deja, smogė stipresne koronaviruso banga, o artėjančias gražiausias metų šventes vis labiau temdo griežtėjantys antrojo karantino gniaužtai.

Tad verslai, dėliodami savo ateities strategijas, turėtų įvertinti, kad ir 2021-aisiais gyvensime pagal kitokį kalendorių: turėsime sunkią ir klampią metų pradžią, pavasarį pasitiksime su vakcinos džiaugsmais ir galimomis priešpriešomis, vasarą – su dar ryškesne nei šiemet vartojimo, kelionių, išlaidavimo bei pramogų banga. 

„Kitąmet turėsime labai stipriai suspaustą spyruoklę metų pradžioje, kai verslui bus labai svarbi Vyriausybės parama. O rudenį pamatysime tikresnį vaizdą ir pasekmes – kaip tiek vartotojai, tiek verslas išgyveno sunkų pandemijos laikotarpį“, – pažymi Mykolas Katkus, komunikacijos agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ partneris ir valdybos pirmininkas.

Pasak jo, 2021-ieji bus labai permainingi, kartu kupini vietų, kur verslai gali suklupti, tad labai svarbu išlaikyti kryptį, sugebėti keistis ir netapti „vakarykščiais“ prekių ženklais. 

Kartu kitąmet reikės dar daugiau greičio ir gebėjimo adaptuotis, o daugiausia laimės tie, kurie ras būdų išnaudoti nišas ir susikurti galimybes. 

O dabar, artėjant šventiniam Kalėdų laikotarpiui – puikus metas trumpai pauzei. 

„Atsisukti atgal ir mintyse pergalvoti tokius neįtikėtinus, neįprastus ir sunkius metus, kuriuos, neabeabejoju, prisiminsime ir po dešimties metų“, – sako Liudas Rimkus, SEB Baltijos šalių rinkodaros ir komunikacijos vadovas.

Malonaus skaitymo!


Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.


Sutinku Valdyti slapukus