Elektroninės komercijos apimtis, kurią įvairūs guru prognozavo ateinančiam penkmečiui, atsiradus COVID-19, pasiektos akimirksniu. Tai visiems perspektyviems prekių ženklams yra geroji žinia, nes potencialas internete, kur pirkėjų neriboja geografinės sienos, yra milžiniškas.
Galbūt šiek tiek niūresnės fizinės prekybos perspektyvos, bet ir dėl jos vertėtų išlikti ramiems. Pirmoji pandemijos banga pavasarį parodė, kad mūsų verslas geba reaguoti greitai ir prisitaiko prie naujų išlikimo sąlygų.
Koronavirusas niekur nesitraukia, ir darosi vis aiškiau, kad griežtesni ar laisvesni karantinai, socialinės distancijos reikalavimai taps neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi artimiausius kelerius metus.
Prekybininkų, atsidūrusių priešakinėse linijose, esminis prioritetas – užtikrinti saugią aplinką savo darbuotojams bei patenkinti savo klientų poreikį parduotuvėse jaustis saugiai. Strategijų ašimi tampa saugumas, todėl diegiamas paviršius automatiškai dezinfekuojančios technologijos, srautų reguliavimo sprendimai, pereinama prie darbo pamainomis, peržiūrimos tiekimo grandinės.
Keičiasi ir atsiskaitymo su tiekėjais terminai. Po pavasarį patirto šoko, kai dalis prekybos tinklų prasidėjus karantinui partnerius informavo apie sustabdomus mokėjimus, dabar tiekėjai nori greitesnių atsiskaitymų ir rizikuoja tik jiems pakeliamomis sumomis.
Geroji žinia ta, kad visoje nerimo prisipildžiusioje aplinkoje regime išties džiugių prognozių. Štai ir konsultacijų bendrovė „PwC“ tiki, kad 2021 m. daugelis sektorių, tarp jų ir prekybos, sugebės augti. Tikėti tokiomis prognozėmis sunku, ypač regint grėsmingą naujų atvejų statistiką.
Bet „PwC“ sako, kad 2021 m. pabaigoje daugelio šalių ekonomikos pasieks ikikarantininį lygį. Visgi lieka ir blogiausio scenarijaus tikimybė, kai atsigavimas gali prasidėti tik 2023 m., jeigu pandemijos padaryta žala būtų didesnė, nei tikimasi.
Iš principo daugelio verslų sėkmė tiesiogiai priklauso nuo to, kaip pavyks kovoti su koronavirusu. Dalis visuomenės tiki, kad tapsime atsparesni, išmoksime gyventi šalia viruso, todėl ir Statistikos departamento skelbiamas visuomenės pasitikėjimo indeksas išlieka gana neblogas, respondentai tikisi, kad turės iš ko ir planuoja išlaidauti.
Kainai jautrių vartotojų, ko gera, daugės – daliai visuomenės prarandant darbus, o kitiems baiminantis, kad to neatsitiktų. Todėl tokie tarptautiniai milžinai kaip „Lidl“, IKEA, „Pepco“, turintys geriausią pasiūlymą šiam segmentui, be abejonės, tęs savo įspūdingą augimą.
Aišku, kad e. komercija taps visų e. prekybos verslų prioritetu ir investicijų objektu. Bus svarbu ne tik turėti e. kanalą, bet ir užtikrinti gerą vartotojo patirtį . O pats didžiausias prioritetas bus veikiančios daugiakanalės prekybos strategijos. Apjungti fizinę prekybą su e. parduotuvėmis yra kritiškai svarbu. Apie tai kalba visi pagrindiniai rinkos dalyviai.
Visą apžvalgą gali skaityti tik „Verslo žinių“ prenumeratoriai, prenumeruojantys „Verslo žinias“ ar „VŽ Premium“ 6 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui